Thursday 22 April 2010

SESUDAH SUBUH

Salams,

Demi kemulian-Mu, Ya Rabbul Izzati, berilah aku kekuatan menulis untuk-Mu, hanya untuk-Mu.

Masih lagi didalam penulisan untuk paper yang penuh, kebanyakannya sudah hampir selesai, tinggal untuk chapter bagi Malaysian trade. I always hate doing that chapter. Tapinya, bagaimana mungkin pembaca mahu mengetahui latar belakang paper saya?

Hari ini, saya berjaya menyelesaikan chapter untuk econometric methodology yang masih ditangguh-tangguhkan. Kemudiannya bersambung dengan chapter conclusion. Tinggal ayat-ayat terakhir, dan seperti biasa, saya akan sentiasa di'distract' oleh perkara-perkara kecil. Seperti indahnya pancaran Sang Mentari hari ini. Sambil menghirup kopi Whittard Hazelnut, saya terasa bahagia yang meluap ke seluruh ruang hati. Musim bunga ini, subhanAllah, indah sekali. InsyaAllah, kalau cuacanya baik, saya mahu ke bandar menangkap gambar. Jua ada sesuatu yang perlu saya uruskan. Mahu sekali ke taman bunga melihat keajaiban Allah swt, insyaAllah, akan dipermudahkan. InsyaAllah.

Hari ini adalah hari kedua saya tidak tidur selepas subuh, subuh disini sudah masuk pukul 3.05 minit pagi. Ya, awal sekali. Saya punya pilihan, samada saya tidur selepas maghrib, 8.20 malam, atau berjaga sahaja menunggu subuh. Tapi saya ngga mahu menghilangkan keberkatan dengan tidur selepas subuh. Ngga mahu kalah dengan ayam jantan.

Sudah ya amat panas sekarang ini. Alhamdulillah, akan saya postkan gambar-gambar di musim bunga ini ya? InsyaAllah.


Must dash!
Love, always.





4 comments:

fsj said...

salam kak nur,
chanteq!! nafas baru dan maseh kekal indah dan chanteq macam dulu :)
kak nur, gudluck untuk write up thesis seme. insyaAllah Allah akan mudahkan urusan akak.
take some time to enjoy the sunshine and get closer to His creature (blossomy flowers in the spring :), maybe could generate more ideas for ur thesis :)
take care, love always, too :D

NuR said...

Nurrrrrr... sabor jer la, tadi dah comment and tetiba ilang ntah ker mana. Tak pe semangat ni nak comment, tu yg type lagi skali:))

Nur, what happened to bluetulip?

Ya Allah.. wendu sangat kat Nur tau!! datang la sini.. datang la. Kat mana skrg ni? Dont tell me u in Msia right now? Uwaaa.... tak sabar nak balik Msia cuti summer ni bulan 6.

Hope to see u in Msia or in Oman or even UK. Insyaallah panjang umur kita jumpa one day kan?

I need your motivation to be like u. Admire your words, way of life and of cause everything abt u. Bila laa I nak jadi terror macam u Nur. Seriously, bila laa I nak sambung bljr ni? U dah nak abis dah.. so happy and proud of u sis!!

Nur said...

Suria J,

Syukran! Ah mahu ke Amsterdam rasanya, mahu ke taman tulips terbesar! melihat pelbagai jenis bunga dan warna yang memancar2kan sifat2 azali Tuhan yang Maha Esa itu.

Mahu jua ke Gent di Brussel, orang kata, sangat cantik, ah, mahu ke sana sebenarnya!

:)

tapi, NZ tetap the best

Nur said...

Nur

Nurrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr, hahahhaha, sama nama ni, bila you tulis dalam blog you as Miss Nur, I plak terasa diri I, eceh, hahahah, I'm still in the UK, wont go back home until next year, for good insyaAllah. Doakan, doakan!

Ah Nur, you are way more intelligent than me, seriously. For students who are able to pursue their studies in the USA, are those who are cleverer as the entry exams are way too hard compare to IELTS! So, dont hesitate Nur, you can do it! Meh ah dtg sini, mintak scholar dri Oman ker, hehhehehhehe.

Ah, you balik sampai bulan berapa? Planning to drop by later, as wanna see the Middle East places then.

Rindu kat you, update selalu tau, gamba padang pasir pon takper, it's a refresh from here - hijauuu je!

:)